Regels om hoog rendement te bereiken en jouw website winstgevend te maken

Een goede eerste indruk

Bij elke vorm van communicatie is een goede eerste indruk is van cruciaal belang. Er moet dus een visuele aantrekkingskracht van jouw website uitgaan naar jouw doelgroep toe. Wij zorgen ervoor dat de “look & feel” van jouw website perfect aansluit bij de inhoud, zodat deze niet “verdrongen” wordt maar integendeel jouw boodschap en het doel van de website extra in de verf zet.

Doel

Elke website heeft een welomschreven doel nodig. Eerder dan te mikken op iets vaags, zoals de ondersteuning van jouw activiteit door middel van een sterkere online aanwezigheid, gaan we uit van een specifiek doel: het genereren van leads voor jouw diensten, de verkoop van meer producten via een webwinkel, een betere communicatie met de prospects en klanten, of de realisatie van andere specifieke doelen.

Zodra we hebben een concreet doel voor ogen hebben en precies weten wat je met jouw website wilt bereiken, ontwerpen we een plan om dit te verwezenlijken.

Duidelijkheid

Eens het doel van jouw website is bepaald, zorgen we ervoor dat dit doel ook voor jouw bezoekers perfect duidelijk is. De verleiding is vaak groot om zoveel mogelijk functies en leuke features op te nemen om het ontwerp van de website zo aanlokkelijk mogelijk te maken. Een overvloed aan toeters en bellen doet echter afbreuk aan de boodschap die je wilt overbrengen, zorgt voor verwarring en leidt uiteindelijk tot minder conversies.

Daarom is het scheppen van duidelijkheid één van onze hoofdbekommernissen in de ontwerpfase van een website. We zorgen voor een ontwerp dat jouw bezoekers snel duidelijk maakt wat jouw aanbod inhoudt, waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen en welke actie ze moeten ondernemen. Zo worden jouw bezoekers geconverteerd in leads of betalende klanten.

Boeiende inhoud aanbieden

De inhoud die je publiceert kan jouw website maken of kraken. Veel bedrijven vertrouwen op hun website als hun belangrijkste verkoopkanaal, maar investeren dan louter in een fantastisch design, een gebruiksvriendelijk winkelwagentje, en vaak een overvloed aan geavanceerde functies, terwijl ze nalaten om goede, aantrekkelijke content aan te bieden.

Wanneer jouw website dienst doet als jouw voornaamste verkoopkanaal, is een voor de bezoekers interessante content een must. Onze professionele tekstschrijvers en copywriters kunnen jou helpen om boeiende content aan te maken, die maximaal online succes garandeert.

Duidelijke oproep om een actie te ondernemen

Naast de optimalisatie van alle eerder genoemde factoren die de aandacht van jouw bezoekers op de inhoud en het doel van de website vestigen, creëren we ook een sterke oproep tot actie of “Call-To-Action” voor jouw website.

Een krachtige call-to-action is een duidelijk, eenvoudig en onweerstaanbaar aanbod dat prospects ervan overtuigt om de gewenste actie te volbrengen, bijvoorbeeld een offerte aanvragen, een gratis nummer bellen, of een praktische gratis gids downloaden.

Jouw oproep tot actie zet bezoekers ertoe aan de actie te ondernemen die jij wenst en converteert ze zo in leads en klanten voor jouw bedrijf.

Andere regels voor een hoog rendement die we toepassen op jouw website

Gebruikersgericht

Het zijn de bezoekers die uiteindelijk jouw online succes bepalen. Daarom hebben we ze ook voortdurend voor ogen tijdens elke fase van de opbouw van jouw website.
Indien nodig helpen we je ook om jouw focus te verschuiven van jouw eigen subjectieve behoeften naar de behoeften van jouw prospects. Zo vermijd je een mislukking van jouw webproject door een gebrek aan klantgericht denken.

Navigatie

Een vlotte navigatie is een essentiële voorwaarde voor een succesvolle website. Het kan immers het verschil betekenen tussen bezoekers die één enkele pagina openen en meteen afhaken, en bezoekers die de website doornemen om te kijken wat je allemaal te bieden hebt.

Bij de ontwikkeling van de navigatie van jouw website, leggen we de focus op volgende essentiële vragen:

  • Welke inhoud zal het interessantst zijn voor jouw bezoekers?
  • Welke pagina’s zijn van cruciaal belang, wil jouw website zijn doel vervullen?
  • Welke weg zullen bezoekers intuïtief door de website willen volgen?
  • In welke structuur moeten de pagina’s worden gegoten?
  • Hoeveel klikken zijn er nodig om een bepaalde pagina te bereiken vanaf jouw homepage?

Gebruik(er)svriendelijkheid

Elke succesvolle website is noodzakelijk een gebruiksvriendelijke website. Hoewel het ontwerp en het uitzicht belangrijk zijn, kunnen ze nooit een vervanging zijn voor bruikbaarheid en gebruiksgemak.

E-commerce websites bijvoorbeeld, rusten we uit met een snelle zoekfunctie, een overzichtelijke productenlijst en een winkelwagentje dat een vlotte afrekening verzekert.

Blogs en informatieve websites bevatten voornamelijk geschreven inhoud. In dit geval hangt de bruikbaarheid nauwer samen met de leesbaarheid en de logische band tussen de verschillende artikelen. Je kunt rekenen op onze professionele copywriters om je hier met raad en daad bij te staan. Zij schrijven en organiseren de content zodanig dat jouw teksten een maximale impact hebben.

Accessibility

Toegankelijkheid wordt vaak verward met bruikbaarheid of gebruiksgemak omdat beide concepten inderdaad wel wat met elkaar te maken hebben. Toch is toegankelijkheid nog belangrijker dan bruikbaarheid. Een slecht toegankelijke website kan immers nooit een gebruiksvriendelijke en dus ook geen succesvolle website zijn.

Een toegankelijke website dwingt bezoekers niet om een bepaalde browser te gebruiken en sluit ook niemand uit omwille van een fysieke beperking, omdat hij of zij een bepaald mobiel apparaat gebruikt. Wij houden rekening met alle factoren die positief kunnen bijdragen aan de universele toegankelijkheid van jouw website. Zo hoeft niemand binnen de beoogde doelgroep jouw aanbod te missen.

Offerte aanvragen

Offerte aanvragen