Bijhouden en analyseren van conversies

Het bijhouden van conversies is een essentieel onderdeel van ons marketingaanbod. Om jou succes en een optimaal rendement op investering te garanderen, monitoren en meten wij de voornaamste parameters van jouw reclamecampagnes. Zo kunnen we achterhalen welke aanbiedingen en campagnes het beste werken. Vervolgens filteren we degene die niet goed presteren eruit, optimaliseren andere en herhalen dan het hele proces: de campagnes uitvoeren, de resultaten analyseren en bijsturen waar nodig.

Door de acties te volgen die mensen ondernemen nadat ze de boodschappen in jouw reclamecampagnes hebben bekeken, kunnen we jouw return on investment (ROI) nauwkeurig meten en de nodige stappen ondernemen om het rendement te blijven verhogen.

Afhankelijk van jouw bedrijf en doelstellingen, kunnen de conversies op jouw website van verschillende aard zijn: online aankopen in een e-commerce webwinkel, inschrijvingen voor een nieuwsbrief, complete online enquêtes, het downloaden van een witboek, berichten verzonden via een contactformulier of nog andere relevante acties. Zodra duidelijk is welke klantenacties we moeten integreren en beschouwen als conversies, gaan we van start met de opvolging of tracking van jouw campagnes.

Bijhouden van conversies & rendement met Google AdWords

AdWords biedt een krachtige tool voor conversion-tracking waarmee je kunt achterhalen hoe goed jouw advertentiecampagne scoort op het vlak van het genereren van leads, verkopen, inschrijvingen, downloads of andere acties die nuttig zijn voor jouw bedrijf.

Aan de hand van de geregistreerde gegevens kunnen we bepalen welke aspecten van de campagne goed werken en welke moeten worden bijgeschaafd. Via AdWords kunnen we jouw reclamecampagnes optimaliseren om een hoger rendement te halen. Hiervoor gebruiken we de gedetailleerde tracking-informatie die wordt verzameld op jouw AdWords-account.

Waarom we jouw conversies meten

Jouw bedrijfsdoelstellingen realiseren

Wij ontwikkelen jouw reclamecampagnes en trefwoordenlijsten met het oog op de realisatie van jouw bedrijfsdoelstellingen. Bezoekers worden doorverwezen naar specifieke pagina’s op jouw website waar ze bepaalde acties, zoals de aankoop van jouw product, kunnen ondernemen.

Door de conversies nauwgezet bij te houden, krijgen we een duidelijk beeld van de acties van jouw bezoekers en weet je precies welke campagnes en zoektermen het meest bijdragen tot de realisatie van specifieke doelen.

Het rendement van jouw investering maximaliseren

We meten conversies om het rendement van jouw reclamecampagnes te verhogen. Louter op het gevoel afgaan is uit den boze als je wil achterhalen welke zoekwoorden jou de meeste conversies en dus winst zullen opleveren.

Via conversion-tracking verzamelen en tonen we jou alle relevante feiten en cijfers die je nodig hebt om slim en gericht te investeren. Je legt dan uiteraard de focus op de meest productieve reclamecampagnes en elimineert of optimaliseert de advertenties die minder goed presteerden.

Cross-device gedragsinformatie

Conversion-tracking levert alle gegevens over de interacties van klanten met jouw advertenties via verschillende apparaten. Cross-device conversies treden op wanneer klanten op een advertentie of call-to-action klikken op het ene apparaat, maar de conversie effectief plaatsvindt via een ander toestel.

Die informatie stelt ons ook in staat om jouw website en marketingcampagnes verder te optimaliseren voor een maximaal resultaat op desktop pc’s, tablets en mobiele apparaten.

Offerte aanvragen

Offerte aanvragen