Copywriting: Boeiende inhoud creëren voor jouw bezoekers

Veel bedrijven beschouwen hun website als hun voornaamste verkoopinstrument. Zij spenderen vaak duizenden euro’s aan de perfecte website, inclusief een prachtig ontwerp, uitgebreide functionaliteit en een weelde aan extra functies. De inhoud wordt hierbij echter al te vaak over het hoofd gezien, terwijl het toch één van de belangrijkste elementen van elke website is.

Foto’s, interactieve tools en extra functies dragen ertoe bij om een website leuk, functioneel en visueel aantrekkelijk te maken. Het is echter de inhoud die uiteindelijk het verschil maakt tussen een succesvol verkoopinstrument en een geflopte website.
Het loont dan ook zeker de moeite om extra tijd en energie te steken in de creatie van op de gebruiker gerichte content. Op die manier bezorg je bezoekers namelijk de informatie die ze nodig hebben om een doordachte keuze te kunnen maken over de aankoop van een product of dienst van jouw bedrijf.

Boeiende inhoud creëren voor jouw bezoekers

Bezoekers die op jouw website terechtkomen, zullen zich een aantal vragen stellen die beantwoord moeten worden:

  • Zullen de producten of diensten voldoen aan mijn behoeften?
  • Heeft het bedrijf een goede reputatie en is het betrouwbaar?
  • Wat is het bedrijfsbeleid?
  • Wat kan ik verwachten als ik met dit bedrijf in zee ga, of iets van hen koop?

De content van jouw website moet minimaal een antwoord bieden op al deze vragen. De communicatie mag echter niet louter in één richting verlopen. De inhoud van jouw website moet een interactie op gang brengen met jouw bezoekers, en hen verleiden om de volgende stap te zetten en op jouw aanbod in te gaan via een Call-To-Action.

Je kunt het schrijven van content toevertrouwen aan onze copywriters of je kunt zelf aantrekkelijke inhoud creëren aan de hand van onze tips.

Offerte aanvragen

Offerte aanvragen

Hoe creëer je boeiende inhoud?

Een stem voor jouw bedrijf

Om jouw website te onderscheiden van andere websites is het belangrijk om unieke inhoud aan te bieden. Van belang hierbij is dat die inhoud persoonlijk klinkt, en afgestemd is op jouw bedrijf en de sector waarin je actief bent. Eens je een unieke, persoonlijke stijl en aanpak hebt gecreëerd, dien je ervoor te zorgen dat je deze overal op de website aanhoudt.

Een actieve stem in de tweede persoon

Een tekst opgesteld in de tweede persoon spreekt de lezer rechtstreeks aan. Hierdoor creëer je een gevoel van betrokkenheid bij de bezoeker, dat verder gaat dan een oppervlakkige verwerking van de aangeboden inhoud.

Eenvoudige, vlot leesbare inhoud

Alvorens de inhoud in detail te bekijken, zullen de meeste bezoekers jouw website snel doornemen om uit te maken of jouw product voor hen interessant is. Je presenteert de content dus best op een eenvoudige, vlot leesbare manier. Gebruik korte alinea’s, onderverdelingen en opsommingtekens.

Klantgerichte inhoud

Leg de nadruk op de wensen en behoeften van jouw klanten en beperk de informatie over jezelf en jouw bedrijf. Focus op dat wat klanten kunnen verwachten van jouw bedrijf, en waarom ze met jouw moeten samenwerken eerder dan met een concurrent.

Focus eerder op de voordelen dan op de functies

Emotionele inhoud werkt efficiënter om klanten aan te spreken dan logische redeneringen. Praat over de voordelen van jouw producten of diensten en maak duidelijk waarom jij beter bent dan de concurrenten . Dat is een beproefde manier om klanten ervan te overtuigen dat ze bij jou aan het juiste adres zijn.

Aanzetten tot actie

Een Call-To-Action is een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat de content zijn uitwerking niet mist. Het komt er op aan jouw klanten bij de hand te nemen en doorheen het conversieproces te leiden. Verwerk daarom een call-to-action in de inhoud van elke pagina van jouw website. Zo weten klanten precies wat ze moeten doen.