Converteer jouw bezoekers dankzij duidelijke Calls-To-Action

Je kent ze ongetwijfeld wel, de tv-commercials die eindigen met de oproep “Grijp je kans, bel nu!” of verkoopbrieven met de melding “Doe de bijgevoegde antwoordkaart vandaag nog op de bus!” Dit zijn twee voorbeelden van een oproep tot actie. Eenvoudig gesteld is een Call-To-Action de laatste instructie die een verkoper lanceert in de hoop jou ervan te overtuigen om een specifieke actie te ondernemen.

Wij integreren duidelijke oproepen tot actie op jouw website om jouw bezoekers ertoe te brengen een bepaalde acte te ondernemen, zoals jouw bedrijf contacteren of een aankoop verrichten. Oproepen tot actie sporen bezoekers aan om:

  • Jou telefonisch te contacteren
  • Een offerteaanvraag in te vullen form
  • Zich in te schrijven voor jouw nieuwsbrief
  • Een gratis rapport te downloaden
  • Zich in te schrijven voor een evenement
  • Een kortingsbon te gebruiken

Een dergelijke actie-oproep kan je haast overal inlassen: op websites, in artikels, blog posts, e-books, videoboodschappen, podcasts, webinars en e-mailberichten.

Duidelijke instructies zijn essentieel

Voor de duidelijkheid wordt meestal slechts één specifieke CTA gebruikt per stukje inhoud. Het gebruik van meerdere CTA’s kan namelijk een verwarrend effect hebben op bezoekers, soms zelfs in die mate dat ze beslissen om helemaal niets te doen.

Er zijn echter situaties waarin meerdere oproepen tot actie wenselijk zijn, in plaats van de bezoeker slechts één responsmogelijkheid te bieden. Bijvoorbeeld, als jouw primaire call-to-action het invullen van een offerteaanvraag betreft, zal niet iedere bezoeker dat ook effectief doen. Om te vermijden dat je deze bezoekers kwijtspeelt, kunnen we jou bijvoorbeeld aanraden om een tweede call-to-action te voorzien met een alternatief voorstel, zoals het opgeven van een e-mailadres om jouw nieuwsbrief te ontvangen.

Hoe we overtuigende CTA’s creëren om meer van jouw producten te verkopen

We houden het eenvoudig

De meeste mensen willen niet te veel nadenken wanneer ze surfen op het web. Dit geldt zeker voor internetgebruikers die op websites terechtkomen van bedrijven die ze nog niet kennen. Jouw call-to-action bestaat dus best uit slechts enkele woorden en er mogen geen speciale voorwaarden of regels aan verbonden zijn. Zorg er bovendien voor dat de actie zo weinig mogelijk inspanning vereist van de bezoeker om het proces te voltooien.

We maken het duidelijk

We geven de call-to-action een duidelijke, prominente plaats op jouw website, waardoor bezoekers jouw aanbod makkelijk kunnen ontdekken. Zo zullen ze sneller de beoogde actie ondernemen en wordt het conversieproces van bezoeker tot lead of klant meteen ingezet.

We maken het waardevol voor jouw doelgroep

Het spreekt voor zich dat jouw aanbod aantrekkelijk moet zijn voor jouw publiek. Dat betekent echter niet noodzakelijk dat de ontwikkeling van jouw aanbod een duur of tijdrovend proces hoeft te zijn. Wat in ieder geval van belang is, is dat jouw aanbod op maat gemaakt is van het soort klanten dat je wenst aan te trekken.

Offerte aanvragen

Offerte aanvragen