Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Optimalisatie van jouw webpagina’s

Wanneer jouw website in de pagina’s met zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google verschijnt of wordt geadverteerd, dan heeft dat een ingrijpende impact op jouw bedrijf. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is dus van cruciaal belang om optimaal succes te boeken voor jouw onderneming.

Zoekmachineoptimalisatie is een verzamelnaam voor een reeks methodes die we gebruiken om jouw webpagina’s hoger in de organische zoekresultaten te doen verschijnen. Door jouw webpagina’s te optimaliseren, worden meer bezoekers aangetrokken die precies op zoek zijn naar jouw product of dienst. En het mooiste is nog dat je, behalve voor het optimalisatieproces van de webpagina’s, geen advertentiekosten hebt om deze bezoekers te bereiken en aan te trekken. Dat maakt SEO een van de meest efficiënte en kostenbesparende marketingtechnieken op lange termijn voor jouw bedrijf.

Ons SEO-proces houdt rekening met:

  • De manier waarop zoekmachines websites rangschikken
  • Het soort inhoud waar mensen naar op zoek zijn
  • De trefwoorden en trefzinnen die zoekers intikken bij hun zoekopdracht

Wij passen optimalisatie-methodes toe, zowel op jouw webpagina’s (on-page SEO) als via externe bronnen elders op het internet (off-page SEO).

On-page SEO

On-page SEO omvat de optimalisatie van de inhoud van jouw website en van de manier waarop die gestructureerd is. Technieken die daarbij worden gebruikt zijn onder meer:

  • Het creëren van zoekvriendelijke inhoud
  • Het schrijven van een zuivere, foutloze broncode
  • Het ontwikkelen van een logische structuur voor de interne links
  • Het kiezen van zoekvriendelijke namen voor webpagina’s (URL’s)
  • Het logisch en hiërarchisch organiseren van de informatie
  • Het regelmatig updaten van jouw website met nieuwe inhoud

Off-page SEO

Off-page SEO heeft betrekking op het ontwikkelen van inhoud en links naar jouw website van op andere websites. Dat gaat gepaard met:

  • Het gepubliceerd krijgen van artikels op andere websites
  • Het uitbouwen van een actieve aanwezigheid in de sociale media
  • Berichten posten op forums die te maken hebben met jouw bedrijf
  • Social bookmarking
  • Het aanmelden van de website bij webportalen en lokale bedrijvengidsen

Winstgevende resultaten behalen met jouw website

Wij leveren winstgevende resultaten af in ruil voor jouw investering in SEO. Alles begint met de analyse van de opportuniteiten voor jouw onderneming. Op basis daarvan wordt een optimalisatieplan ontwikkeld en uitgevoerd om hoge posities te bekomen voor jouw website. Vervolgens analyseren wij het gegenereerde verkeer om jouw website verder te optimaliseren.

Trefwoordenonderzoek

Wij beginnen met onderzoek naar de woorden en termen die mensen intikken in een zoekmachine om jouw soort producten en diensten te vinden. Om goede resultaten te garanderen, creëren we een lijst met trefwoorden en trefzinnen die populair zijn bij zoekers en die voldoende potentieel bieden om jouw webpagina’s in functie hiervan te optimaliseren. Bij dit proces worden ook uitdrukkingen uitgefilterd die te concurrerend zijn (mogelijk in zeer concurrentiële markten) en die enkel bezoekers zouden aantrekken die niet relevant zijn voor jouw bedrijf (bv. mensen die enkel zoeken naar gratis aanbiedingen).

Website positionering

Wanneer het trefwoordenonderzoek aangeeft dat er interessante mogelijkheden bestaan om jouw producten en diensten via SEO in de markt te zetten, ontwikkelen we een zoekmachine-strategie en voeren we die uit om jouw website hoge posities te bezorgen.

Bij dit onderdeel van het SEO-proces wordt ook de plaats in de zoekresultaten van elk van jouw webpagina’s voor specifieke trefwoorden en zinnen opgevolgd. Als we een pagina hebben geoptimaliseerd voor bijvoorbeeld de zoekterm “tweedehandswagen met garantie”, is het de bedoeling dat jouw geoptimaliseerde pagina in de zoekresultaten verschijnt wanneer iemand ” tweedehandswagen met garantie” intikt. Na verloop van tijd zal jouw pagina een aantal plaatsen stijgen of dalen. Daarom is voortdurende opvolging en optimalisatie aanbevolen, zodat je geen marktaandeel verliest aan concurrenten.

Verkeersanalyse en optimalisatie

Op basis van de analyse van het verkeer naar jouw website kunnen wij de optimalisatiestrategie verder optimaliseren. Wij verzamelen analysegegevens en gebruiken tools om te achterhalen welke trefwoorden winstgevende bezoekers aanbrengen, maximaliseren het aantal bezoekers dat inkomsten oplevert en verbeteren de manier waarop jouw bezoekers in interactie treden met jouw website om de conversiegraad nog verder te verhogen.