Verhoogde omzet en klantentrouw dankzij e-mail marketing

Als de term e-mail marketing jou doet denken aan het versturen van massa’s spam naar ongeïnteresseerde ontvangers, dan is het tijd om jouw idee over e-mail marketing te herzien.

Hoewel de focus van e-mail marketing vaak op directe verkoop ligt, draait niet alles om verkopen en adverteren. Als bedrijfsleider kan je e-mail ook gebruiken om vertrouwen te winnen, loyaliteit op te bouwen en een oprechte, persoonlijke relatie met prospects en klanten te ontwikkelen.

Algemeen gesproken, kan men beschouwen dat elke e-mail die wordt uitgewisseld tussen bedrijven en hun doelpubliek onderdeel uitmaakt van een e-mail marketingcampagne. In de meeste gevallen hebben de ontvangers zich vrijwillig ingeschreven op de mailinglijst van het bedrijf maar je kunt als ondernemer ook commerciële lijsten aankopen of huren. Deze mailinglijsten bevatten ofwel algemene contactadressen ofwel adressen die gericht zijn op specifieke sectoren of bepaalde consumentenvoorkeuren.

Verkoop en betrokkenheid

De twee belangrijkste types van e-mail marketingcampagnes zijn:

E-mail campagnes gericht op directe verkoop

Deze e-mails promoten een specifiek product of dienst op een directe manier. Voorbeelden zijn boeken via Amazon, online cursussen, of andere fysieke producten die de lezer meteen kan bestellen.

Relatie-bevorderende e-mail campagnes

Deze e-mails bieden handige tips en nuttige nieuwtjes en gunnen soms een blik in het leven van de ondernemer en andere lezers.

Hun doel bestaat erin een band op te bouwen met de lezers, hun loyaliteit te stimuleren en hen op een subtiele manier te binden aan jouw bedrijf.

De aantrekkingskracht van e-mail marketing

E-mail marketing biedt tal van voordelen ten opzichte van traditionele marketing zoals een veel lagere kost, grotere eenvoud in ontwerp en implementatie en een zeer nauwkeurige opvolging van de respons via statistieken.

Betaalbaar

Het beheer van één of zelfs meerdere mailinglijsten brengt slechts een fractie van de kosten van een drukwerkcampagne met zich mee. Met e-mail hoef je geen geld te besteden aan portkosten en drukwerk. Bovendien bespaar je aanzienlijk wat op grafisch ontwerp.

Eenvoudig in gebruik

Onze verschillende oplossingen voor e-mail marketing bieden hoogwaardige platforms om e-mail marketingcampagnes met een minimum aan technische kennis en zo goedkoop mogelijk te ontwikkelen en te beheren.

Return On Investment Tracking

Voor een efficiënte marketing is het van essentieel belang om het rendement op investering (ROI) op te volgen. In het geval van printcampagnes bieden coupons en kortingcodes hiervoor de beste mogelijkheden. Het nadeel is echter dat ze je weinig informatie geven over hoe lezers individueel reageren op elk bericht.

Met e-mail marketingsoftware kan je gedetailleerde informatie over elke campagne verzamelen: Welke e-mails zijn goed aangekomen en welke werden teruggezonden? Wie heeft de e-mails geopend en wanneer? Welke links in de e-mails werden aangeklikt?

Nog meer voordelen

E-mail marketing biedt nog tal van andere voordelen, waardoor het een onmisbaar element is voor het succes van jouw bedrijf.

We ontwikkelen jouw e-mailcampagnes en voorzien jouw organisatie van een platform dat instaat voor het beheer van alle aspecten van jouw e-mailcampagnes. Zo helpen we jou om van e-mail marketing een succes te maken.

Neem contact op met ons om jouw marketingplannen te bespreken of ons om een offerte te vragen.